ENS VISITA LA MARIA ÀNGELS BOGUNYÀ

El divendres 17 de març a les 11.h vam anar a la sala polivalent.

Allà ens esperava la M. Àngels Bogunyà, ella ens va explicar una mica com va començar a ser escriptora. Desprès li vam fer unes quantes preguntes. La Quima va preguntar si ens podria firmar els llibres que teniem d’ ella i tothom estava d’acord. Finalment ens va firmar i ens va escriure una dedicatòria els llibres. També als d’infantil els va regalar un llibre.

Ens ho vam passar molt bé.

QUIMA I BENET

BUDELLS DE PORC

El Dimarts 14 de març del 2017 l’Anna ens va portar l’interior d’un porc. Nosaltres estavem emocionats per veure que portava. L’Anna ens va explicar que la tràquea era el forat per on passava l’aire. Ens va ensenyar l’esòfag que es el tub per on baixa el menjar i es queda  dins del estomac i uns sucs àcids ajuden a desfer el menjar.  Després el menjar va als budells i els nutrients que estaven dins traspassaven la paret i van a la sang. Els sucs del fetge i el pàncrees també ajuden a desfer el menjar.

Després van venir els petitons i els ho vam explicar tot. Els petits es van posar uns guants i els i vam deixar tocar. Finalment els  petits van marxar i l’Anna va repassar que o sabéssim  tot.

En resum, nosaltres ens ho vam pesar genial i els petits també.

ARMAND I DIMA

Excursió al Mont Sant Benet

El divendres 10 de Març  vam anar  al Sant Benet, a la Fundació Alícia a fer un taller de cuina amb les altres escoles de la ZER.

Els nens i nenes d’infantil van fer gelats i gelatina.

Els de 1r i 2n van fer una macedònia, uns entrepans vegetals i púding de pastanaga.

Els de 3r, 4t, 5è i 6è vam fer un mató i oli de xocolata i ens van donar unes torrades per poder-les sucar a l’ oli de xocolata. També vam fer un suc de préssec amb aigua. Tot estava molt bo.

Finalment vam anar  a un jardí molt gran  i després  vam anar a un parc municipal de Sant Benet, on vam dinar  tots junts. Ens ho vam passar molt bé!

ARMAND I BENET

SOM INVENTORS!!!

INVENTOR: PAU ORPÍ CLOSA

LA GORRA PER CÓRRER DE NIT

SERVEIX PER: Poder anar a caminar o a córrer de nit.

MATERIALS: una gorra, un llum del davant, un llum del darrera, un suport de ferro i dos cargols.

COM L’HE FET:  He agafat una gorra i amb la cinta d’ajustar la gorra hi he posat el llum del darrere. He agafat el llum de davant que es un frontal amb imant, he fet i l’he enganxat a la gorra fent dos forats amb un trepant. El suport l’he enganxat a la gorra amb dos cargols. Llavors l’imant que porta el llum de davant, l’enganxaré al suport i s’aguantarà amb la força de l’imant.

INVENTOR: BIEL CLOSA

EL  SABANET

SERVEIX PER: Serveix per netejar els terres de les cases mentre fas tasques domèstiques. Però has d’anar arrossegant els peus.

MATERIALS: Mopa de netejar, velcro adhesiu i sabatilles velles.

COM L’HE FET?

Primer, he agafat unes sabatilles velles que tenia per casa. Llavors he tallat el velcro adhesiu en vuit parts,( unes de més llargues i d’altres de més curtes), quatre per una i quatre per l’altre. Seguidament he tallat les dos mopes a la mida exacte de les sabatilles i les hi he enganxat el velcro. Finalment he enganxat les mopes amb les sabatilles.

INVENTORA: HADA RUIZ

EL COTXE NETEJADOR

SERVEIX PER: Anar teledirigint el cotxe i anar netejant sense escombra ni cap material de neteja.

MATERIALS: Cotxe teledirigit, esponja, cinta de doble cara, drap, cinta aïllant i mitja pinsà.

COM L’HE FET ?

Al cotxe teledirigit he enganxat mitja pinsà a la part del davant. Després a la esponja he enganxat amb cinta de doble cara el drap perquè el cotxe pugi netejar. Després l’esponja amb el drap l’he enganxat al cotxe amb cinta aïllant.

INVENTOR: Arnau  Brusau  Expósito

JAQUETA IMPERMEABLE

SERVEIX PER: Quan plou i no portes una  jaqueta impermeable no  et mullis.

MATERIALS: Jaqueta, paravent, agulla, fil.

COM L’HE FET ?

He agafat la jaqueta fil i agulla  i li he cosit un paravent  impermeable , i li he  enrotllat  dins la caputxa.

INVENTOR: CESC CASELLAS

PAL DE PETARDS

SERVEIX PER: Tirar petards a distancia .

MATERIALS: Pal llarg, cel·lo, petards, espelma , encenedor.

COM  L´HE FET: He agafat el celo i el petard i el he enganxat amb cel·lo. Després he fet voltes enrotllant el  al pal . Continuació he agafat una espelma i l’he encès amb l’encenedor, i amb l’espelma i el petard ,he encès el petard ,he agafat el pal ,i l’he aixecat amunt i ha petat.

INVENTOR: PAU  GONZALVO

BARCAIGUDA

SERVEIX PER: Si estàs a punt de caure  per  una cascada treus el paracaigudes.

MATERIALS: Una barca, una bossa , unes tisores ,foradadora, un fil .

COM  L’ HE FET ?

He buscat una barca de joguina .Després he anat a buscar  una bossa amb la foradadora  li he fet 10 forats . E passat un fil per els 10 forats l’he tallat per una banda i l’altre hem passat el fil per les nanses de la barca els he ajuntat i ja ho tens .

INVENTORA:  AINARA

FLAUTA

SERVEIX PER: Fer musica per fer melodies i també  per atreure als animals.

MATERIALS: Canya i  un cúter.

COM L’ HE FET:He agafat una canya de l’ hort .He anat pelant fins a fer una llengüeta. Després  amb el cúter he agafat la flauta i he fet els forats  per poder bufar la flauta.

TREBALLS  AMB  FANG

Un divendres l’Anna ens va portar  fang i ens va dir podeu fer l’estructura com vosaltres volgueu. Vam fer una estructura amb fang i la majoria de gent va fer un bol  menys 2 que van fer un castell i l’altre  un penja-claus. A tots ens va quedar molt bé. Finalment  vam posar les figures a l’escala per fer una exposició.

ÀDAN I ARMAND

EXCURSIÓ A IGUALADA – Primària

El dimecres 15 de febrer els alumnes de primària de l’escola de Copons vam anar a Igualada. Vam aprofitar molt el dia ja que vam fer TRES activitats: un espectacle de dansa a l’Ateneu, un treball de recerca al mercat de la Masuca i una visita guiada a la biblioteca d’Igualada.

L’autobús ens va deixar a la Rambla i vam anar tot caminant a l’Ateneu. Abans d’entrar a veure dansa vam esmorzar allà davant. Quan ja havíem esmorzat tots, vàrem entrar a veure la dansa “Tarannà”. Aquest espectacle anava d’una noia que s’anava transformant en tot tipus d’animals i situacions tot ballant amb una manta. Ens va agradar molt! Perquè això de veure dansa contemporània no en veiem gaire.

Quan vam acabar de veure l’espectacle, vàrem baixar cap al mercat de la Masuca. Però abans d’entrar l’Anna i el Jordi ens van donar uns mapes per fer la recerca i també ens van explicar les normes que havíem de seguir. Anàvem en grups de tres. Aquesta activitat consistia en apuntar els números de les botigues, els noms i el que venien. L’activitat de recerca ens va agradar moltíssim a tots!!! Ara a l’escola farem un treball estadístic amb aquestes dades.

Després vam anar a dinar en un parc a prop del mercat. Quan vàrem acabar de dinar vàrem jugar pel parc  entremig de les plantes i els gronxadors.

Finalment, vam baixar cap a la plaça de cal Font vam jugar una estoneta més i vam entrar a la biblioteca.

Allà, la Francina(la bibliotecària) ens va ensenyar tota la biblioteca i tota la seva història. Allà dintre vam fer una activitat que consistia en trobar unes paraules que ens va donar i les havíem de trobar als diccionaris, les enciclopèdies i als atles. La majoria de grups no les trobàvem en cap d’aquestes tres opcions, per això vam haver de buscar-les a una pàgina web de l’ordinador especial que et deia a on era el llibre.

Per allà a dos quarts de cinc vam sortir d’Igualada i vam arribar a Copons abans de les cinc.

L’excursió va ser molt divertida!!!

BIEL CLOSA, PAU ORPÍ, ARNAU BRUSAU I HADA RUIZ.

Ja ha arribat en Carnestoltes!

El senyor Carnestoltes, el rei dels pocasoltes, ha arribat a l’escola de Copons amb un pregó d’allò més interessant. El Cesc ens el va llegir la mar de bé i li haurem de fer cas de tot allò que ens ha demanat per la setmana vinent.

De seguida ens vam posar a preparar la disfressa d’aquest any. Del més petit fins al més gran vam treballar plegats per elaborar-la. De moment ja tenim els barrets de cuiners a punt!

INFO: Aquesta festa forma part de les activitats conjuntes de ZER. Un de tots els projectes que fem és en comú amb les altres escoles, així doncs, ve donat i està directament relacionat amb una de les excursions que fem. Enguany, el projecte de ZER gira entorn de l’alimentació i, per aquest motiu, els infants de les quatre escoles aniran disfressats de cuiners.