ESCOLA DE COPONS

"La ment creativa és un do sagrat i la ment racional un servent fidel. Per això resulta molt curiós que hàgim creat una societat que, oblidant el do, hagi acabat honorant al servent" Albert Einstein

Treballant matemàticament el terme de Copons

Durant el primer trimestre vam fer un treball de matemàtiques sobre longitud i superfície.

Per aprendre bé aquests conceptes vam treballar-los en un tema tant proper com el terme municipal del nostre poble: Copons.

LONGITUD

1-Vam clavar agulles de cap sobre un cordill, resseguint el perímetre del terme de Copons en un mapa a escala.

2- Vam desfer el cordill i al mesurar-lo ens va donar 86 cm.

3- El mapa tenia una escala de E 1::50.000. Això vol dir que 1 cm del mapa equival a 50.000 cm a la realitat.

4- 50.000 cm són 0´5 km

5-  Al multiplicar els 86 cm del cordill per 0’5 km cada centímetre ens surt que el  perímetre terme municipal de Copons fa : 43 km  de longitud

 

SUPERFÍCIE

1- Vam calcar el perímetre  del mapa a E: 1: 50.000 del terme municipal de Copons sobre un paper mil·limetrat.

2 – Vam comptar tots els cm2 que hi cabien a dins i ens va sortir 156 cm2

3 –  A E: 1:50.000 un cm2 del mapa són  2.500.000.000 cm2 a la realitat.

4-  2.500.000.000 cm2 són 0’25 km2

5- Al multiplicar 156 cm2 del paper mil·limetrat per 0’25km2 cada cm2 ens surt que el terme municipal de Copons fa : 39 km2  de superfície

 

Grup de Grans

pròxim Publicar

Anterior Publicar

Deixar una resposta

© 2019 ESCOLA DE COPONS

Autor Anders Norén