ESCOLA DE COPONS

"La ment creativa és un do sagrat i la ment racional un servent fidel. Per això resulta molt curiós que hàgim creat una societat que, oblidant el do, hagi acabat honorant al servent" Albert Einstein

COM POT VOLAR UN AVIÓ?

Dintre d’aquest projecte que vam fer durant el primer trimestre hem treballat: l’atmosfera de la Terra i les seves capes, els continents, els paral·lels i els meridians, la força de la gravetat,  els planetes,  les estrelles, els satèl·lits… vam fer un mural del Sistema Solar i vam reflexionar sobre el  petits que som a l’ Univers després de veure un vídeo que ho explicava.

Però també vam aprendre com pot volar un avió i altres coses que no sabíem com: quantes persones poden pujar-hi? Si està fet de materials forts? Quantes companyies d’avions hi ha? Com és la fàbrica dels avions? Quina és la màxima velocitat que pot volar un avió?…

Dintre d’aquest projecte també vam fer una entrevista a un pilot d’avió real, que és diu Àlex Balcells. Aquesta entrevista no la vam parlar amb ell, sinó que la vam fer per correu electrònic. Va ser molt xulo i ens ho vam passar molt bé!!!

 CESC CASELLAS,  AINARA  RODRÍGUEZ  I  PAU GONZALVO.

Ara us posem l’entrevista que li vam fer:

1-            Ets de la comarca de l’Anoia?

Si, vaig néixer a Igualada.

2-            Com és que vas triar aquesta feina?

De molt petit el meu pare i el meu germà estaven molt aficionats a volar avions de control remot. Els cap de setmana em portaven al camp de vol a veure com feien volar els seus aparells que durant la setmana prèvia arreglaven i posaven a punt per tal de pintar figures impossibles al cel. En aquella època sempre em preguntava com deuria ser poder fer tot allò des de dins d’un avió de veritat.

Amb els anys el meu interès cap al món aeronàutic va anar creixent exponencialment fins un dia que la meva vida va canviar als 14 anys quan el meu pare em va regalar un bateig acrobàtic en un Aeroport. Segons el meu pare vaig baixar d’aquell vol (després de fer tot tipus de piruetes) molt pàl·lid del mareig que portava, però això si, amb un somriure d’orella a orella.  Va ser en aquell moment quan tant ell com jo ens vam adonar de que volar era el què realment voldria dedicar-me la resta de la meva vida.

3-            Vas volar mai en el camp d’aviació d’Òdena?

Com ja he mencionat abans el meu primer vol el vaig fer a Òdena en un aersport. Curiosament 10 anys més tard, jo era el pilot que feia bateigs acrobàtics a nois que volien experimentar les sensacions de vol durant la fira de l’Aersport. També he tingut el plaer de treballar varis anys com a pilot i instructor d’aeroclubs locals i escoles.

4-            En quina edat vas començar a pilotar?

La primera vegada que vaig volar un avió com a pilot va ser quan tenia 17 anys. En aquella època m’estava formant com a pilot de línia Aérea a l’aeroport de Sabadell. Anecdòticament, vaig volar un avió abans de tenir el carnet de conduir.

5-            És difícil pilotar l’avió amb tants controls?

Al principi, com totes les coses que son noves i complexes, és necessari un temps d’adaptació, esforç, estudi i dedicació. Però amb moltes ganes i una bona actitud et vas adaptant a la gran quantitat de indicacions, sistemes i paràmetres que s’han de controlar a la vegada. És qüestió de temps de que el què al principi era complex i impossible, al final volar l’avió es transforma en algo més còmode i assequible. Sense adonar te’n compte arriba a formar part de tu, com si fos una extensió del teu propi cos, i al final, voles amb tanta naturalitat com el fet de caminar.

6-            Has tingut alguna vegada un ensurt?

Els avions són aparells sofisticats i complexes. És una màquina construïda per la “màquina” més imperfecte que existeix, els humans, i per tant les coses a vegades fallen o no funcionen adequadament. Per sort, la majoria d’aparells i sistemes que componen els avions estan doblats o inclús triplicats.  Això implica que si alguna cosa no funciona com ho hauria de fer no provoca que tinguem grans problemes o situacions d’emergència.

Com a informació, per tal d’estar preparats per qualsevol situació, cada 6 mesos tots els pilots ens sotmetem a sessions intensives de simulador on entrenem i posem en pràctica escenaris estressants d’emergència per tal d’estar preparats davant a qualsevol situació complicada que ens pugui passar a la vida real.

7-            En quina companyia estàs?

Actualment treballo com a pilot per la companyia aèria Vueling i també dono classes als estudiants de pilot al Aeroclub Barcelona Sabadell.

8-            Sempre vas amb el mateix avió?

No. Quan treballo amb Vueling puc volar indistintament el Airbus 319, 320 o el 321. Son molt similars entre ells però tenen certes diferencies sobretot en quan a pes i a nombre de passatgers que poden portar. El primer 144, el segon 180 o 186 i el 3er 220.

He volat varis jets privat abans de treballar per Vueling.

També volo varis avions acrobàtics i m’encanta provar tot tipus d’avions diferents. Amb tots els anys que porto volant he volat més de 30 avions.

9-            Sempre viatges amb copilot?

Actualment estic a Vueling treballant com a copilot ja que fa poc temps que hi treballo i que volo aquest tipus d’avions. Els avions de passatgers, degut a la seva complexitat, s’han de pilotar amb dos pilots. El comandant i el copilot. Els dos tenen la mateixa formació però diferent experiència.

Per ser comandant has de complir uns requisits mínim d’experiència (que ja els compleixo) i la companyia ha de necessitar nous comandants. Si compleixes tots els requisits i passes les dures probes que la companyia et fa, aleshores passes de copilot a comandant. Tot el procés te una durada de 6 mesos.

10-                    Quin és el vol més llarg que has fet?

El vol més llarg que he fet, va ser en la companyia que estava anterior a Vueling. Treballava volant un jet privat i vam fer un vol de Gosse Bay (Canadà) a Amsterdam. Va durar 6 hores de vol i recordo que va ser uns dels més bonics que he fet mai, ja que va ser la primera vegada que creuava el mar atlàntic i vaig poder veure la posta i sortida del sol pel nord de Groenlàndia. Una experiència única!

11-                    En quins països o ciutats has estat?

Doncs no ho he comptat mai però et puc assegurar que si t’agrada viatjar i veure el món al que vivim , sense dubte aquesta és de les millor feina per fer-ho. 😉

12-                    Quina és la màxima velocitat que has anat?

La màxima velocitat la vam agafar de Londres a Moscou, farà un parell d’anys. Va ser quasi la velocitat del so…. 560kt ( 1.008 kmh )

13-                    Alguna vegada has pilotat algun avió que no sigui de passatgers?

Si. Actualment els avions que volo més sovint i que son diferents als que treballo, son avions construïts per fer acrobàcia aèria.  Competeixo anualment al campionat d’Espanya de vol acrobàtic i fem entrenaments periòdics durant tot l’any. Aquest any he pogut entrar a l’equip Nacional de vol acrobàtic i potser aquest any o el que ve, competiré a nivell internacional.

 

 

pròxim Publicar

Anterior Publicar

3 Comentaris

  1. Nuria 31 Gener, 2017

    Hola! Sóc la Núria, la mare del Lars. Bona feina amb aquest projecte! Quanted coses interessants heu fet 😉

  2. Mapi Oliván 31 Gener, 2017

    molt bona feina classe! Amb l’entrevista he aprés coses….
    Em podeu dir quin és el vídeo que vau veure sobre l’univers? Ho mirarem amb l’Arau que està molt interessat en aquest tema

  3. Ares Espinós Jordana 13 Febrer, 2017

    Genial, com sempre amb noves inquietuts i interessos, que no pari aquesta empenta!

Deixar una resposta

© 2019 ESCOLA DE COPONS

Autor Anders Norén