Per començar el projecte, vam apuntar a la pissarra una pluja d’idees, en van sortir moltes i molt variades. Es van fer votacions i finalment entre tots es va decidir que el nostre projecte seria Lego.
Un cop escollit, ens vam preguntar què és el que volíem treballar de Lego, a partir d’una segona pluja d’idees. La primera idea que ens va sorgir va ser la de saber la història de lego (d’on venia, qui eren els creadors, què volia dir Lego…)
Fent recerca vam trobar molta informació i notícies així que les vam començar a organitzar. Utilitzant els suros de la classe organitzàvem tota la informació que ens anava arribant.
De bones a primeres vam descobrir qui era el creador i com va començar tot a partir d’una visualització d’un vídeo que ens va proposar en Joaquim.
A partir d’una notícia, descobrim que hi han diferents parcs temàtics de Legoland repartits per el món. Decidim posar un mapamundi a classe i posar les banderes en els països per saber el lloc d’on són.
Visualitzant un vídeo de la historia de Lego ens donem compte de que hi han coses espectaculars i decidim investigar les curiositats de Lego. Afegim aquest apartat al suro, i descobrim la torre més alta feta amb Lego, la resistència d’una peça, l’estructura més gran feta de Lego, entre altres…
L’Aran ens va dur una notícia molt interessant sobre Lego, descobrim que hi ha la previsió de que en el 2030 les peces siguin biodegradables i reciclables.
Mentre investigavem i trobavem notícies de Lego, aspecte que en va fer plantejar obrir un nou apartat al suro, on hi poguéssim posar les notícies que anàvem trobant. Hem descobert com es fan les peces de Lego, que obriran una botiga a Barcelona únicament de Lego, qui són els actuals encarregats de dur l’empresa de Lego…
Després de tant investigar ens replantegem que fem i decidim contar les peces de Lego que tenim a l’escola. Per fer-ho ens vam plantejar que les podem classificar. Ens vam fixar que ho podíem fer de diferents maneres així que vam fer pluja d’idees. Les conclusió va ser que ho podíem fer per colors, o per rodones. Finalment les vam contar per colors. Arrodonint el número en total tenim unes 2000, sense contar peces especials.
Amb les peces de Lego vam veure que podíem mesurar les coses, així que vam buscar objectes de la classe i els vam mesurar. Ens vam començar a fer preguntes, quantes peces de 8 mòduls ocupava l’amplada de la taula? i un bolígraf? una rajola del terra?…
Quan ja ho dominàvem les mesures, vam passar a mirar superfícies, i vam arribar a la conclusió de base per alçada (els més grans), la resta va entendre una mica que significa multiplicar. Finalment vam veure quantes peces necessitem per cobrir el terra de la classe, eren moltes, tantes com 21.546 peces.
Ja per anar acabant el projecte, des de l’escola havíem demanat un kit de Lego robòtica. Els mestres el vam provar i ens vam donar compte de que era per cicle superior ja que hs de dominar els càlculs matemàtics complexos. Així doncs ens vam plantejar de treballar la programació des de unes aplicacions, “fix de factory”, especialment perquè es de Lego i “Lightbot”. Gràcies aquestes van poder descobrir que significava programar i la dificultat que té el procés.
Finalment la família d’en Tet ens va proposar anar a veure l’empresa de brodats de Copons que treballen amb les màquines a partir de programacions. Després d’organitzar-nos i planificar com ho fariem, hem quedat que hi anirem divendres dia 1 de Febrer.